Veelgestelde vragen over veiligheid en verzekering

U wilt dat uw goederen altijd veilig staan? Dat er regelmatig gecontroleerd wordt of alles piekfijn in orde is? Wij vinden dat heel logisch! Shurgard neemt de verantwoordelijkheid en biedt iedereen altijd de beste veiligheidsservice.

Vragen over veiligheid van Shurgard opslagruimte

  1. Zijn mijn spullen bij Shurgard veilig?
  2. Hoe sluit ik mijn opslagruimte af?
  3. Kan ik meerdere mensen toegang verlenen tot mijn opslagruimte?
  4. Houdt Shurgard in de gaten wie er in het pand is?
  5. Ik ben de sleutel van mijn opslagruimte kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?
  6. Ik ben mijn persoonlijke toegangscode vergeten. Wat moet ik doen?

Vragen over het verzekeren van de goederen in uw opslagruimte

  1. Zijn mijn spullen bij Shurgard verzekerd?
  2. Hoe verzeker ik de goederen in mijn opslagruimte?
  3. Wat kost het verzekeren van de goederen in mijn opslagruimte?
  4. Wat zijn de polisvoorwaarden?
  5. Hoe sluit ik de Shurgard-verzekering af?
  6. Ik heb andere vragen over het verzekeren van de goederen in mijn opslagruimte

Veelgestelde vragen over veiligheid bij Shurgard

terug naar boven

1. Zijn mijn spullen bij Shurgard veilig?

Wij zijn dé expert op het gebied van tijdelijke opslag en het beveiligen daarvan. Om de veiligheid van u en uw spullen in onze panden te garanderen zet Shurgard verschillende middelen in:

  1. Shurgard medewerkers: tijdens de openingstijden is er altijd Shurgard personeel aanwezig op onze vestigingen. Zij houden goed in de gaten wat er in en om het pand gebeurt tijdens dagelijkse controlerondes.
  2. Cameratoezicht: al onze panden zijn voorzien van zichtbare en onzichtbare cameratoezicht, 24 uur per dag. Camera's houden zowel aan de binnen- als buitenkant een oogje in het zeil.
  3. Pandbeveiliging: Shurgard werkt met een professioneel beveiligingsbedrijf samen waarborgen we de veiligheid rondom de vestigingen.
  4. Persoonlijke toegangscode: al onze huurders krijgen door middel van een persoonlijke pincode toegang tot onze vestigingen (U betreedt het Shurgard-pand altijd met uw eigen toegangscode, die aan niemand anders wordt verstrekt.)
  5. Persoonlijke sleutel en slot: het slot op uw opslagruimte is uniek en de sleutels ook. U bent de enige die sleutels heeft voor dit slot. Niemand anders kan bij uw spullen.
  6. Klimaatbeheersing: Uw spullen blijven optimaal beschermd doordat de goed geventileerde panden en opslagruimtes droog, koel en schoon zijn.
  7. Verzekering: Uw opgeslagen spullen moeten verzekerd zijn. Dat kan met onze speciale verzekeringspolis. Vraag meer informatie aan uw vestigingsmanager.

terug naar boven

2. Hoe sluit ik mijn opslagruimte af?

Om de deur van uw opslagruimte af te sluiten gebruikt u een speciaal ontworpen veiligheidscilinderslot. U bent zelf de eigenaar van dit slot en de bijbehorende sleutels. Daarmee hebt u als enige toegang tot uw opslagruimte.


terug naar boven

3. Kan ik meerdere mensen toegang verlenen tot mijn opslagruimte?

Ja, wanneer u opslagruimte huurt bij Shurgard, kunt u ook andere mensen toegang tot uw ruimte geven. U kiest zelf wie de sleutel van het slot beheert; alleen degene met de sleutel heeft toegang tot de opslagruimte. U geeft in dat geval uw toegangscode en sleutel aan desbetreffend persoon mee.

Degene die het huurcontract heeft afgesloten blijft wel verantwoordelijk en aansprakelijk bij bijvoorbeeld schade aan het pand of andermans spullen.


terug naar boven

4. Houdt Shurgard in de gaten wie er in het pand is?

Bij Shurgard weten we altijd wie er in onze panden aanwezig is. Wij geven onze klanten uitsluitend toegang tot onze vestigingen via persoonlijke toegangscodes. Zo houden wij onbevoegden buiten de deur en staan wij voor uw veiligheid én die van uw spullen.


terug naar boven

5. Ik ben de sleutel van mijn opslagruimte geraakt. Wat moet ik doen?

Wanneer u de sleutel van uw opslagruimte bent kwijtgeraakt, dient u dit te melden bij de receptie van uw vestiging. Bij de receptie zijn uit veiligheidsoverwegingen echter geen reservesleutels aanwezig. In overleg kan dan worden besloten om het slot open te laten boren door een slotenmaker De kosten hiervoor komen voor rekening van de huurder.


terug naar boven

6. Ik ben mijn persoonlijke toegangscode vergeten. Wat moet ik doen?

Bij de receptie van uw Shurgard vestiging kunt u een nieuwe persoonlijke toegangscode krijgen, wanneer u de oude vergeten bent. Uit veiligheidsoverwegingen geven wij deze alleen aan degene die het huurcontract heeft afgesloten. Dit betekent dus dat u alleen een nieuwe toegangscode kan krijgen op vertoon van een geldig identificatiebewijs.

Veelgestelde vragen over verzekering bij Shurgard

terug naar boven

1. Zijn mijn spullen bij Shurgard verzekerd?

Ter bescherming van uzelf en uw spullen, is het verplicht uw opgeslagen goederen te verzekeren. U kunt uw spullen eenvoudig en betaalbaar verzekeren met een aangepaste verzekeringspolis van Marsh. Deze is speciaal samengesteld voor klanten van Shurgard. U kunt deze verzekering met een medewerker van Shurgard afsluiten bij het ondertekenen van uw contract. Onze medewerkers helpen en adviseren u graag.


terug naar boven

2. Hoe verzeker ik de goederen in mijn opslagruimte?

Het verzekeren van uw spullen is bij Shurgard verplicht. U kunt dit op twee manieren regelen:

  1. Het afsluiten van de speciale Shurgard verzekering. Deze kwalitatief hoogwaardige en voordelige verzekering hebben wij voor onze klanten laten ontwikkelen. Voor minder dan €0.50 per dag kunt u uw spullen al verzekeren. De meerderheid van de klanten van Shurgard kiest voor deze optie.
  2. Via uw eigen inboedelverzekering. De mogelijkheden voor het verzekeren van opslagruimte verschillen per verzekeraar. LET OP: veel inboedelverzekeraars bieden geen of slechts een zeer beperkte periode dekking voor extern opgeslagen goederen. Het is daarom raadzaam om bij uw verzekeraar te informeren naar de mogelijkheden.

Lees meer over het verzekeren van uw spullen.


terug naar boven

3. Wat kost het verzekeren van de goederen in mijn opslagruimte?

Voor minder dan €0.50 per dag kunt u de eigendommen in uw opslagruimte al verzekeren. De daadwerkelijke hoogte van uw premie hangt vanzelfsprekend af van de verzekerde waarde in uw opslagruimte.


terug naar boven

4. Wat zijn de polisvoorwaarden?

De speciale Shurgard verzekeringspolis dekt directe schade of direct verlies aan eigendommen tijdens opslag, en ook tijdens transport aan het begin en einde van de huurperiode.

Via de Shurgard-verzekering verzekert u de inhoud van uw Shurgard opslagruimte tegen nieuwwaarde. Dat betekent dat u van alle spullen die u in uw opslagruimte op mag slaan, de nieuwwaarde uitgekeerd zal krijgen in het onwaarschijnlijke geval dat uw opslagruimte getroffen wordt door brand, bliksem, waterschade, storm of diefstal.

De volledige polisvoorwaarden.


terug naar boven

5. Hoe sluit ik de Shurgard-verzekering af?

Een Shurgard-verzekering sluit u af via de vestiging. Onze medewerkers zijn uiteraard bekend met het product en helpen u graag verder. Ze nemen de voorwaarden rustig met u door. Met hun ervaring geven ze u bovendien een advies op maat over de te verzekeren waarde van uw opslagruimte. Bel direct voor meer informatie met 0800-4100.


terug naar boven

6. Ik heb andere vragen over het verzekeren van de goederen in mijn opslagruimte

Als u andere vragen heeft over het verzekeren van uw opslagruimte, dan kunt u ons gratis bellen op 0800-4100, of bellen met de dichtstbijzijnde vestiging of contact met ons opnemen.

Tips bij het opslaan van uw spullen

Lees onze praktische tips voor het snel en efficiënt opslaan van uw spullen in onze opslagruimtes.

Snel reserveren?

Reserveer meteen een opslagruimte online, zonder verplichtingen.

Wij bellen u terug!

Hulp nodig?

Geen zorgen - het reserveren van opslagruimte is zonder risico en u mag zich bedenken! Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.

BEL ME TERUG!