Veelgestelde vragen over uw contract met Shurgard

Bij Shurgard proberen we het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, en dat geldt ook voor de administratieve kant van opslagruimte huren. Hieronder vindt u een aantal vaak gestelde vragen over het contract, het betalen van de huur, en hoe u het contract kunt opzeggen.

Vragen over een contract afsluiten bij Shurgard

  1. Welke documenten moet ik meenemen als ik een box wil huren?
  2. Moet ik bij het afsluiten van een huurovereenkomst borg betalen?
  3. Wat is de minimale huurperiode bij Shurgard?
  4. Geldt er een maximale termijn dat ik opslagruimte mag huren?
  5. Welke rechten en plichten heb ik als huurder?

Vragen over het betalen van de huur van uw opslagruimte

  1. Hoe kan ik betalen?
  2. Welke betaalmethoden accepteert Shurgard?
  3. Rekent Shurgard administratiekosten?
  4. Zijn er bijkomende kosten?
  5. Betaal ik bij het huren van de box BTW?

Vragen over een contract opzeggen

  1. Wat is de opzegtermijn van mijn huurovereenkomst?
  2. Moet ik verplicht een hele maand huren? Of kan ik ook tussendoor opzeggen?
  3. Hoe zeg ik mijn huurovereenkomst op?
  4. Hoe moet ik na het opzeggen van mijn huurovereenkomst mijn box opleveren?
  5. Ik heb mijn huurovereenkomst opgezegd, maar er is toch huur afgeschreven. Wat moet ik doen?

Andere vragen over contracten en administratie bij Shurgard

  1. Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
  2. Met wie kan ik contact opnemen met een vraag over mijn contract, betaling of adreswijziging?

Een contract afsluiten bij Shurgard

terug naar boven

1. Welke documenten moet ik meenemen als ik een box wil huren?

Bij het afsluiten van een huurcontract vragen wij particuliere huurders om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Zakelijke huurders vragen wij bewijs van associatie met het bedrijf mee te nemen (bijv. inschrijving kamer van koophandel, een visitekaartje) en een geldig identiteitsbewijs.


terug naar boven

2. Moet ik bij het afsluiten van een huurovereenkomst borg betalen?

Bij het afsluiten van een huurovereenkomst hoeft u bij Shurgard geen borg te betalen.


terug naar boven

3. Wat is de minimale huurperiode bij Shurgard?

U kunt bij Shurgard al vanaf een dag opslagruimte huren. U kunt iedere werkdag of zaterdag beginnen met huren, dus wanneer het contract getekend is kunt u uw spullen direct bij Shurgard onderbrengen.


terug naar boven

4. Geldt er een maximale termijn dat ik opslagruimte mag huren?

Nee, u kunt zolang of kort huren als u dat wilt. Onze huurcontracten zijn op dagelijks opzegbaar, dus u hoeft geen contract voor lange termijn af te sluiten.


terug naar boven

5. Welke rechten en plichten heb ik als huurder?

De rechten en plichten van huurder en verhuurder zijn opgenomen in de Algemene Voorwaarden Verhuur van Shurgard.

Betalen van de huur van uw opslagruimte

terug naar boven

1. Hoe kan ik betalen?

Shurgard biedt drie eenvoudige manieren om te betalen:

  • Automatisch betalen via incasso: meld u persoonlijk aan bij een van de Shurgard-vestigingen en wij zorgen voor de rest. Het bedrag van uw maandelijkse factuur wordt automatisch afgeschreven van uw bankrekening.
  • Op verzoek kunnen we u een email sturen met een IDEAL link zodat u direct kunt betalen via uw bank. Bel uw Shurgard vestiging en geef de vestigingsmanager uw klantnummer, hij/zij verzorgt het versturen van de email voor u.
  • Betalen bij een van de 61 Shurgard-vestigingen in Nederland: ga naar een van de Shurgard-vestigingen en geef de vestigingsmanager uw klantnummer en de naam van de vestiging waar u opslagruimte huurt. Betaal vervolgens uw factuur contant, met een pinpas of met een creditcard. Gebruik onze zoekfunctie om een Shurgard-vestiging bij u in de buurt te vinden.

U kunt de eerste betaling voor het ingebruik nemen van de opslagruimte alleen voldoen met IDEAL vooraf of aan de balie met een creditcard of pinpas .


terug naar boven

2. Welke betaalmethoden accepteert Shurgard?

Wij accepteren contante betalingen, pinbetalingen, iDEAL en creditcardbetalingen (Mastercard en Visa).


terug naar boven

3. Rekent Shurgard administratiekosten?

Ja, Shurgard rekent eenmalig €15 administratiekosten. U hoeft dit bedrag maar één keer te betalen.

Als u een terugkerende klant bent, worden geen administratiekosten meer in rekening gebracht.


terug naar boven

4. Zijn er bijkomende kosten?

Om de deur van uw opslagruimte goed af te sluiten heeft u een speciaal slot nodig. Bij elke Shurgard-vestiging kunt u een nieuw, verzegeld slot aanschaffen op het moment dat u uw huurovereenkomst afsluit.

Ter bescherming van uzelf en uw spullen moeten de door u opgeslagen goederen worden verzekerd. U kunt uw spullen eenvoudig en goedkoop verzekeren met een aangepaste verzekeringspolis van Marsh, die speciaal is samengesteld voor klanten van Shurgard.


terug naar boven

5. Betaal ik bij het huren van de box BTW?

Particuliere klanten van Shurgard zijn vrijgesteld van het betalen van BTW over de huur van hun box. Voor andere producten als verhuisdozen en verpakkingsmateriaal wordt 21% BTW berekend.

De huur van uw opslagruimte opzeggen

terug naar boven

1. Wat is de opzegtermijn van mijn huurovereenkomst?

De opzegtermijn van uw contract bij Shurgard is twee weken.


terug naar boven

2. Moet ik verplicht een hele maand huren? Of kan ik ook tussendoor opzeggen?

U bepaalt zelf hoe lang of kort uw opslagtermijn is. Let wel op: u moet uiterlijk twee weken voor uw vertrek uw huur opzeggen. Als u dus voor een korte termijn wilt huren, is het raadzaam dit voor de overeenkomst en het ondertekenen van het contract, aan te geven.


terug naar boven

3. Hoe zeg ik mijn huurovereenkomst op?

U kunt uw contract schriftelijk opzeggen: per e-mail, post, fax of bij de vestiging zelf.

De opzegging moet uw naam, het nummer van uw opslagruimte en de datum van opzegging bevatten.

Uw opzegging moet uiterlijk 2 weken vóór uw daadwerkelijke vertrek bij ons binnen zijn. De contactgegevens van uw vestiging vindt u in het overzicht van alle Shurgard vestigingen.


terug naar boven

4. Hoe moet ik na het opzeggen van mijn huurovereenkomst mijn box opleveren?

De opzegging van uw huurovereenkomst wordt pas geaccepteerd wanneer u uw box leeg en bezemschoon heeft opgeleverd. Tevens dient u het slot verwijderd te hebben. Mocht dit niet het geval zijn, dan heeft Shurgard het recht om uw huurovereenkomst te verlengen.


terug naar boven

5. Ik heb mijn huurovereenkomst opgezegd, maar er is toch huur afgeschreven. Wat moet ik doen?

Het kan voorkomen dat uw huur voor de komende periode al door ons is afgeschreven voordat u uw opzegging van uw huurovereenkomst heeft ingediend. U hoeft dan verder niets te doen; het teveel aan u gefactureerde bedrag wordt automatisch verrekend met uw eindfactuur, of apart aan u gecrediteerd.

Mocht u hier verdere vragen over hebben, neemt u dan gerust contact op.

Administratieve vragen

terug naar boven

1. Hoe geef ik een adreswijziging door?

Om een adreswijziging door te geven kunt u contact opnemen met de Shurgard-vestiging waar u een box huurt. Een overzicht van contactgegevens van onze vestigingen vindt u hier.


terug naar boven

2. Met wie kan ik contact opnemen met een vraag over mijn contract, betaling of adreswijziging?

Heeft u een andere vraag over uw contract, de huur van uw opslagruimte betalen, het opzeggen van uw contract of andere administratieve vraag, neem dan contact op met ons. U kunt bellen naar ons gratis nummer, 0800-4100, of op de contactpagina een bericht sturen of vragen of wij u terugbellen. Wij helpen u graag!

De volgende stap

Bent u op zoek naar opslagruimte? Ga naar het overzicht van alle Shurgard-vestigingen in Nederland, of zoek hieronder naar een vestiging in de buurt.

Wij bellen u terug!

Hulp nodig?

Geen zorgen - het reserveren van opslagruimte is zonder risico en u mag zich bedenken! Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.

BEL ME TERUG!